Wwoofing Glenworth Valley deel 2 - Reisverslag uit Gosford, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Wwoofing Glenworth Valley deel 2 - Reisverslag uit Gosford, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Wwoofing Glenworth Valley deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lisan

05 April 2013 | Australië, Gosford

Zondagochtend ben ik al vroeg op gestaan om even te skypen. Toen ik bij de receptie aankwam (het enigepunt in de vallei waar ze wifi hebben) was het al aardig druk. Alle paarden waren al weer verzameld in de paddocks en werden opgezadeld voor de ritten. Terwijl ik aan het skypen was werd het langzaam aan drukken met mensen die kwamen om te rijden. Rond half 10 was het top drukte, toen ben ik begonnen met helpen. Eerst bij de uitgang van de bak om alle paarden die in de groep mee moesten naar buiten te leiden. Daarna heb ik even bij Barbara staan luisteren, die houd bij elke groep een veiligheidspraatje (echt heel grappig, meerdendeel luisterd niet echt) over hoe ze een paard moeten besturen. Van de staff hoorde ik dat ze dat elke drukke dag doet! Lijkt me heel vermoeiend voor de staff, want daarnaast probeerd ze ook nog dingen te veranderen waar ze het niet mee eens is... Toen bijna alle groepen weg waren mocht ik toch uiteindelijk toch nog mee rijden met een groep. Ik mocht dit keer op Uluru (een zeer groot paard) rijden, je kunt nu wel raden wat voor kleur het paard had... Precies dezelfde kleur als de rots! De groep waar ik met mee reed was een schoolklas uit Sydney die voor een uitje kwam rijden en kamperen in de vallei. De meesten konden niet rijden en zaten zelfs voor het eerst op een paard. Het tempo van de groep lag dan ook aardig laag. Maar dat vond ik niet erg, zo kon ik mooi om mij heen kijken en genieten van de omgeving. De hele vallei is echt schitterend!! We reden door het bos en langs een beekje, eerst aan de rechterkant en later staken we het beekje over om via de andere kant weer terug te gaan. Ik heb echt genoten van de rit en 2 uur later waren we er weer. Ik was vergeten om wat eten mee die kant op te nemen en vroeg aan Barbara als ik daar wat te eten kon krijgen. Maar omdat in het meeste melk zat kon ik dat niet eten helaas. Barbara had nog wat koekjes in de auto, maar was niet al te blij dat ze die voor mij moest pakken, omdat ze dan van haar (uitleg) post af moest... Ik voelde me bijna bezwaard dat ik haar gevraagd had als ze nog wat te eten had. Ze zei ook nog dat ze me eigenlijk maar honger moest laten leiden omdat ik zelf vergeten was om wat mee te nemen... Ook had ze het er steeds over dat ik na de tweede rit wel een paard voor mezelf mee mocht nemen om te gaan rijden. Daar had ik alleen niet zoveel zin in en heb haar een paar keer gezegd dat het niet nodig was... (niet dat ze luisterde ofzo) Maar goed naar gauw wat gegeten en gedronken te hebben ben ik met een tweede rit mee geweest. Ik moest me wel even haasten omdat de groep al waas weg gereden. Gelukkig kreeg ik een kleine pony mee die goed luisterde. Dus ik was gauw bij de groep. In deze groep waren er meer mensen die al eerder hadden paardgereden. Er waren dus minder mensen die je moest helpen met lichtrijden. Tijdens deze rit zijn we verder gereden dan met de vorige, het tempo lag duidelijk hoger. We zijn bij een diep punt in de creek uitgekomen, waar ze normaal zwommen met de paarden. Maar door een storm een paar weken gelden is het onder water veranderd in drijfzand!! dus het is nu te gevaarlijk om daar te zwemmen met de paarden (helaas). Wel zijn we langs de kant van het water gelopen om daar vervolgens om te keren en weer terug te gaan naar een andere oversteek plaats. Onderweg heb ik gezellig gekletst met de begeleiders en alle toeristen die mee waren. Het was een warme dag en naar 4 uur rijden had ik het wel een beetje gehad. Toen ben ik terug gegaan naar de studio en ben ik lekker gaan zwemmen om af te koelen. Daarna heb ik lekker relaxt aangedaan en wat fatsoenlijks gegeten. Aan het einde van de dag ben ik weer terug naar de receptie gegaan om even van het internet gebruik te maken. Dit was de eerste dag dat ik me echt heb vermaakt en ik was benieuwd naar de volgende dagen wat ik dan zou moeten doen. De volgende dag was ik alweer vroeg op om weer te skypen, aangezien daar de wifi verbinding daar goed genoeg voor was. Halverwege kreeg ik een briefje onder mijn neus geschoven van een van de staff leden. Het was een bericht van Jason als ik alsjeblieft om 9uur er weer kon zijn. Dus dat heb ik netjes gedaan en toen bleek dat hij weg moest voor een paar uur. In de tussen tijd moest ik wat klusjes voor zijn moeder doen (die ik nu zolang zamerhand wel een beetje zat was, omdat ze totaal niet luisterde naar wat ik zei) Maar goed eerst moest ik wat was op hangen (maar dan wel op haar manier.. dus aan een puntje stof), daarna moest ik haar auto schoonmaken van binnen (maar op haar manier en er werd precies voorgedaan hoe ik het dan moest doen, ook vroeg ze nog als ik wel eens eerder een auto had schoongemaakt...). Ik had hem toen al helemaal zitten, dit was niet wat ik van dit wwoof adres had voorgesteld en ik vond de manier hoe Barbara met mij om ging niet echt fijn. Terwijl zij naar bed ging om even een uurtje te rusten moest ik onkruid gaan wieden onder de vijgenboom. Dat was niet een beetje onkruid, maar ongeveer 1,5 m2 tot aan mijn knieen hoog onkruid... Het was echt super heet, er was bijna geen schaduw en zelfs al het water en hoed werkte niet voldoende. Nadat ik al het onkruid had weggehaald en helemaal oververhit was ben ik eerst wat gaan eten. Alleen voordat ik een hap heb kunnen nemen stond Barbara alweer (beetje geirriteerd) aan mijn deur. Als ik klaar was om weer wat te gaan doen. Dus ik haar uitleggen dat ik eerst moest eten en afmoest koelen voordat ik weer iets kon doen. Ze begon weer over mijn hoed, water en kleding... Voor de tiende keer ofzo die ochtend... Na mijn lunch moest ik van haar onkruid verdelgen met gif, maar wel op haar manier!! Dus eerst de linkerkant van de oprit en daarna de andere kant!! Halverwege kreeg nog een opmerking naar me hoofd geslingerd dat ik te veel verspilde en dat ik moest bukken! Het was niet echt een kleine oprit ofzo en er was heel veel onkruid, dus zei dat ik geen last van mijn rug wou krijgen... Op dat moment was ik er eigenlijk al klaar mee, maar ben toch door gegaan. Toen ik dus nog niet helemaal klaar was, maar de verdelger wel op was ben ik naar Barabara gegaan om te vragen om iets meer om het af te maken. Maar waar ik al bang voor was gebeurde ook, ik hoefde niet meer verder te gaan en ik mocht in mijn kamer wachten op Jason!! Dat was echt de laatste druppel en ik ben in tranen uitgebarsten en in het weiland bij de paarden gaan zitten om even lekker flink te huilen!! Toen heb ik besloten dat ik daar zo snel mogelijk weg wou, dat ik me daar niet thuis voel. Toen ik terug liep was ik nogsteeds overstuur en Jason kwam net weer thuis. Dus toen heb ik hem mijn kant van het verhaal verteld en toen stelde hij mij voor de keuze blijven of gaan. Dus heb ik hem verteld dat ik wou gaan!! Hij zou een taxi bellen, dus ik snel alles bij elkaar graaien en mijn tas inpakken om te gaan (eindelijk)! Bleek dat hij nog niet had gebeld... en mij nog de kans gaf om van gedachten te veranderen... Dat gebeurde tot 3x toe!! voordat hij uiteindelijk belde voor een taxi. Daarna vroeg hij nog wat ik met mijzelf ging doen de laatste weken van mijn vakantie en hij kwam nog met een berg met ideeen die hij zo geweldig vond om te doen dat ik dat ook maar moest doen... Maar dat was ik echt niet van plan, alleen wilde hij daar niet naar luisteren, dat dat niet mijn dingen waren. Ik kon echt niet stoppen met huilen toen ik daar was en heb dus in tranen afscheidt genomen van Barbara en Jason. Eenmaal in de taxi was ik zo opgelucht dat ik daar weg was en helemaal na mijn gesprek met de chauffeuse. Die vertelde mij nog een paar dingen over de famillie, dat ik blij was dat ik niet de enige was die het een rare familie vond. Het koste mij ruim 50 dollar om bij het station van Gosford te worden afgezet, maar dat was het zeker waard!! Ik heb nog nooit zoveel heiwee gehad als daar!! Ik baalde er bijna van dat ik niet met Sterre mee terug naar NL was gegaan!! Maar dat lag meer aan hun dan aan mij, de sfeer daar was echt niet leuk en gezellig. Ik was echt superblij toen ik weer in Sydney was en ik ben gelijk naar het hostel gegaan waar ik als laatste met Sterre was. Gelukkig hadden ze daar nog 1 bed over en kon ik gaan bedenken wat ik voor de rest wou doen!!



Fotoˋs Glenworth Valley

https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/WwoofingGlenworthValley?authkey=Gv1sRgCI38iZm018KTygE

  • 06 April 2013 - 00:02

    Jelle:

    Ja schat, wat een gedoe was dat daar. Je hebt in ieder geval een hele goede keus gemaakt door naar nieuw zeeland te gaan! Heel veel plezier nig daar!! Love you very much!!

  • 06 April 2013 - 06:57

    Lisz:

    Hey wat vervelend dat het zo is gelopen maar gelukkig heb je een goede beslissing genomen! Kus ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gosford

Lisan

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 19245

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 17 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: