hoe verder?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu hoe verder?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

hoe verder??

Blijf op de hoogte en volg Lisan

07 April 2013 | Australië, Sydney

In totaal heb ik mezelf 2 dagen gegeven om te beslissen wat ik verder zou doen in mijn tijd hier. Ik had nog een lijstje wat ik heel graag zou willen doen in Australie, zoals naar Tasmanie gaan, de westkust bekijken of een jilleroo cursus op een farm... Allemaal hele leuke opties in Australie, maar ik wou altijd ook al naar Nieuw Zeeland toe!! Van verschillende mensen kreeg ik te horen dat ik echt naar NZ moest als ik de kans heb en dan vooral naar het zuider eiland. Al vrij snel heb ik besloten dat ik dat ook gewoon ging doen! Ik heb alles online geboekt, van mijn hostel en vlucht had ik al snel een reactie terug, alleen van de buspas niet... Doordat de wifi steeds uitviel was de boeking niet goed gegaan.. Gelukkig had ik de volgende dag een mail van hun met de vraag naar mijn credtcard gegevens, deze heb ik opgestuurd. Alleen kreeg ik niet veel later een mailtje terug dat ze het niet konden afboeken!! Toen zat ik een beetje in de stress, het lukte me niet om te bellen en het was al laat in NL(half 1ˋs nachts..) Gelukkig was As online en zij heeft mijn ouders wakker gebeld voor dit ˋnoodgevalˋ! Zij hebben heel lief hun creditcard gegevens toegestuurd zodat ik als nog voor mijn vertrek naar NZ alles rond had. Wat echt een hele opluchting was (dankzij mijn lieve ouders)!! Hierdoor kon ik de laatste middag voor vertrek lekker relaxen en me verheugen op het feit dat ik naar NZ zou gaan. Die middag ben ik dan ook lekker naar met the ferry naar Manly gegaan. Tijdensde tocht heb je heel mooi uitzicht over Sydney, het operahuis en de harbour bridge. In Manly heb ik lekker even op het strand gelegen, want het was echt lekker warm weer om even te zonnen. Die avond had ik nog weer met ˋdutchieˋ Maxine van mijn outback tour afgesproken. Samen hebben we even gegeten en daarna ben ik terug gegaan om mijn tassen verder in te pakken voor mijn vlucht.
Volgende ochtend vloog ik rond 10 uur naar Christchurch toe, door het tijdsverschil zou ik daar 3 uur smiddags lokale tijd aankomen. Vlak voor vertrek, toen ik al in het vliegtuig zat, voelde ik wat in mijn nek vallen... Dus ik greep erna en zag dat het een klein hagedisje was!! Ik was echt super verbaasd, want dat had ik totaal niet verwacht. Iedereen in mijn omgeving moest ook heel hard lachen en de stewardess was ook zeer verbaasd en wist ook niet gelijk wat ze er mee aan moest!! Uit eindelijk kwam ze met een plastic bekertje en servetjes aanzetten, daar heb ik het beestje ingedaan. Voordat ze het van boord bracht heeft ze het eerst nog even aan de rest van het personeel geshowd! Eerst dacht ik dat het beestje uit het bagagerek was gevallen, maar later bedacht ik me dat ik in Glenworth Valley hetzelfde soort ook in mijn kamer had zitten en dat ik hem misschien wel per ongelijk vanuit daar heb meegenomen.... De rest van gevlucht verliep normaal zonder problemen en ik was inderdaad rond 3 uur in Christchurch. Helaas was het daar heel grijs en koud vergeleken met Sydney, ook al was het nog iets van 18 graden.. Die avond ben ik op tijd gaan slapen, want de dag daarna moest ik al weer vroeg naar het vliegveld toe voor mijn pick-up met de Stray bus!!



Fotoˋs Manly

https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/FerryNaarManly?authkey=Gv1sRgCLrVg_fezNLe5QE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisan

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 19253

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 17 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: