Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Lisan

12 April 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Op vrijdag 29 Maart om kwart voor10 begon mijn New Zealand avontuur!! Mijn Stray buschauffeur tot aan Picton was ˋChaseˋ (iedere chauffeur krijgt een bijnaam wanneer ze voor Stray gaan werken, deze wordt gegeven door de instructeur). Het lijkt echt iedere keer weer dat ze achterna wordt gezeten, want ze rent en vliegt de hele tijd als ze uit de bus is. Nadat alle spullen waren ingeladen en iedereen in de bus zat legde Chase uit hoe het erbij Stray aan toe gaat. Voor iedere plaats komt er een clipboard lang voor de accommodatie en de activiteiten die je in een plaats kunt doen. Hier kun je je dan voor inschrijven en dan wordt verder alles voor je geregeld (wat heel erg handig is). Onderweg vertelde ze verschillende dingen over de omgeving en de rest van de tijd was het genieten van het uitzicht!! Want dat is echt super mooi hier!! Onderweg naar Kaikoura toe zijn we een paar keer gestopt om de benen te strekken. Tegen 1 uur kwamen we aan in Kaikoura en ik had besloten om met de Whale Watching mee te gaan. Alleen was de zee die dag heel erg ruig en ondanks de medicijnen tegen zeeziekte voelde ik mij toch heel erg beroerd... Het duurd ongeveer een uur voordat we een walvis zagen, maar op dat moment was bijna iedereen (ongeveer 25 van de 30 personen die mee waren) zo ziek dat we niet echt hebben kunnen genieten van het moment. Want binnen een minuut was de walvis ook alweer weg en dan kan het een uur tot 2 uur duren voordat het weer boven komt. Gelukkig gingen we daarna weer terug naar de baai waar het een stuk rustiger water was!! Daar hebben we nog naar de ˋDustyˋ dolfijnen gekeken en belachelijk veel fotoˋs van hun rare sprongen gemaakt. Later zijn we ook nog even langs een groep seals gevaren. Er was 1 seal die heel dicht langs de boot zwom en erg argwanend naar ons keek. Daarna was de tour alweer over, maar ik was blij dat ik weer aan wal stond!! ˋs Avonds ben ik gezellig met een spaans meisje fish and chips gaan eten in het stadje en daarna ben ik op tijd naar bed gegaan. De volgende ochtend ging ik namelijk met de Dusty Dolphins zwemmen!! Hiervoor moest ik alleen wel om kwart voor 5 opstaan.... Want we moesten om 10 voor 6 al bij het Dolphin Centre zijn. Daar werden we in een wetsuite gehesen, kregen we flipper en een snorkelset en moesten we een filmpje bekijken waar alles in werd uitgelegd wat we moesten doen. Het zijn wilde dolfijnen en ze worden niet gevoerd of getraind. Ze weten ongeveer waar de dolfijnen zijn, maar elke dag is het weer zoeken en afwachten wat er gaat gebeuren. In totaal zouden we max 5 keer in het water gedropt worden. Toen ik voor het eerst in het water sprong schrok ik heel erg van hoe koud het water was en mijn lichaam had een tijdje nodig om te wennen. Ik was dan ook heel erg blij met mijn plakje die ik naar een paar minutjes toegeworpen kreeg! Dat gaf mij iets meer rust om naar de dolfijnen opzoek te gaan. Helaas hadden de dolfijnen deze ochtend heel erg veel haast en voordat de laatste persoon het water in was moest iedereen alweer aan boord komen om per boot achter de dolfijnen aan te varen. Ook onze tweede poging was van korte duur, de dolfijnen waren nogsteeds heel hard aan het zwemmen. Bij de derde poging waren er een paar dolfijnen die in de buurt van ons bleven en eentje was zelfs zo nieuwschierig dat hij iedereen even langs ging!! Om de aandacht te trekkken van de dolfijnen moesten we geluid maken, oogcontact maken of even naar beneden duiken. Dat laatste werd heel erg moeilijk gemaakt door je wetsuite dat er voorzorgde dat je bleef drijven. Door veel geluid te maken kon je de aandacht van de dolfijnen trekken die onder je door zwommen. Als ze dan bleven plakken kon je oogcontact maken en een rondje zwemmen zodat ze langer in je buurt bleven. Ik vond het echt heel erg bijzonder om met de dolfijnen te zwemmen en ze te entertainen zoals de crew het noemt!! In totaal hebben we 5 drops gedaan voordat we weer terug gingen. Het duurd een hele poos voordat we weer aan wal waren, omdat de dolfijnen ons helemaal naar de andere kant van de baai hadden geleid. Bij terugkomst moesten we snel weer de bus in om verder te gaan richting Picton, onder weg zijn we nog even gestopt om bij jonge seals onder een waterval te kijken. Dat was ook zeer bijzonder om te zien, vooral de hoeveelheid en de stroom waar ze vanaf de zee helemaal tegen in zijn gezwommen!!

Fotoˋs Kaikoura

https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/Kaikoura?authkey=Gv1sRgCI61jY6-86jQRg

  • 12 April 2013 - 08:51

    Mam:

    Hoi Lisan, wat heb je weer mooie dingen gedaan en wat een prachtig land!!!!
    Goede keus!!!! Dikke knuffel.

  • 12 April 2013 - 14:56

    As:

    helemaal leuk om alles te volgen! goed dat je de keuze hebt gemaakt..tot vd week!!

  • 12 April 2013 - 14:58

    Astrid Bouwmeester:

    Ps...best grote beesten he als je er naast zwemt...;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Lisan

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 19238

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 17 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: