Wwoofing Glenworth Valley deel 1 - Reisverslag uit Gosford, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Wwoofing Glenworth Valley deel 1 - Reisverslag uit Gosford, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Wwoofing Glenworth Valley deel 1

Blijf op de hoogte en volg Lisan

30 Maart 2013 | Australië, Gosford

Nadat afscheid had genomen van Sterre ben ik op de trein naar Gosford gestapt. Daar zou ik worden opgehaald door Jason van Glenworth Valley (het grootste outdoor bedrijf van Australie). Ik was een beetje in de stress omdat mijn treinreis iets langer duurde dan verwacht, maar uit eindelijk bleek dat hij er nog helemaal niet was en ik dus voor niks zo heb zitten stressen... Dus ik weer bellen, het bleek dat hij een bespreking had gehad die was uitgelopen... Het zou nog 30 minuten duur voordat hij er was. Het bleek dat hij de avond van te voren nog een mail had gestuurd maar die had ik helaas niet meer gelezen... Anders had ik wat rustiger aan kunnen doen op het vliegveld!! Maar goed toen hij er eindelijk was leek hij aardig. Eerst hebben we nog wat boodschappen in town gedaan en moest hij nog langs een paar winkels langs voordat we richting Glenworth Valley reden. Hij vertelde dat het bedrijf van zijn familie is, dat zijn vader 40 jaar geleden de hele vallei!! heeft gekocht en daar het bedrijf is begonnen. Ze hebben maar liefst 200 paarden van hun zelf en ook nog eens 200 paarden van andere mensen!! En toch willen ze nog uitbreiden omdat ze een wachtlijst hebben voor meer pension paarden!! De weg naar de vallei was nog best lang, het duurde ongeveer 5-10minuten voordat we beneden waren! De omgeving was echt prachtig, het was zo groen daar. In de vallei waren verschillende (zeer grootte) weilanden en de heuvels waren flink begroeit met bomen. Er waren heel veel kookaburra (lachvogels), kaketoes, regenboogloriˋs en pagegaaien. Na mijn spullen te hebben gedropt in mijn onderkomen, een studio met heel ouderwets interieur, en even gauw wat gegeten te hebben heeft Jason me rondgeleid over het terrein. Toen ik voor het eerst de paarden zag staan moest ik gelijk denken aan een paardenmarkt.. Ze stonden allemaal hutjemutje in een paar paddocks!! en de manier hoe ze met ze omgingen was ook niet echt mijn ding.. Jason vertelde mij dat hij zelf alle zadels en hoofdstellen maakt. Zijn vader is daar mee begonnen en hij heeft het overgenomen. Ze kunnen alle onderdelen apart vervangen als ze versleten zijn, zodat ze minder kosten aan harnachement hebben... Niet veel later kwam zijn moeder (van 81) ook thuis (het blijkt dat zij ook nog een ander huis heeft waar ze een paar dagen per week is!!). Het blijkt dat zij er niet van houdt om alle hekken steeds op en dicht te doen die ze onderweg naar haar huis tegen komt, daarom moest ik dat doen!! Pas bij het huis hebben we kennis gemaakt. Jason had al wel wat dingen verteld over zijn moeder, dat ik precies moest doen wat zij zei omdat ze dingen graag op een bepaalde manier gedaan wou hebben... Ze bleek ook echt een dame te zijn, die geestelijk nog heel goed bij is. Later kwam ze nog even checken hoe ik het had en herhaalde ze alles wat ook op het papiertje stond wat in de kamer lag (alles netjes achter laten, ramen sluiten als je weg gaat, enz). Ik vertelde haar dat ik het allemaal al gelezen had en me eraan zou houden. Gelijk daarna ging ze weer weg. Die avond was ik alleen en heb ik wat tv gekeken.. De volgende ben ik samen met Jason bezig geweest in de moestuin, daar heb ik (heel veel) onkruid onder de vijgenboom weggehaald in de branden de zon en later heb nog wat groente geplant. Hij had zijn kaketoe ook mee, die soms aardig in de weg liep... Ik vond de dag heel erg saai en lang duren. Ik had verwacht dat ik meer met de paarden zou doen i.p.v. in de tuin werken (dat is niet echt mijn ding..). Later zijn we nog even naar de receptie gegaan, daar lieten ze net de paarden los om ze na het weiland te brengen. Ze doen dat op dezelfde manier als de koeien in NL, de hele kudde in 1x. Het was best een gaaf gezicht, door de plek waar in stond (op een heuvel in het weiland) had ik een geweldig uitzicht. Ik heb nog een mooi filmpje kunnen maken, vlak voor dat mijn batterij er mee op hield... Die avond heb ik gezellig bij Jason en zijn moeder (Barbara) gegeten. Het was best gezellig en we hebben afgesproken dat ik de volgende dag zou komen helpen bij de paarden (eindelijk).



Fotoˋs Glenworth Valley



  • 31 Maart 2013 - 09:30

    Mam:

    Hoi Lisan,
    Leuk verhaal, maar waar zijn de foto's
    XXX

  • 31 Maart 2013 - 23:45

    Tineke Koopman:

    Hoi Lisan,

    Het is alweer een tijdje geleden maar hier weer een berichje van mij.
    Als eerste nog bedankt voor je kaart.
    Vandaag waren Jelle, je moeder en Sandra bij mij op visite en heb ik weer veel over jou gehoord.
    Ik had je verslagen wel gelezen en vanavond het laatste stuk.
    Fijn dat je het op de schapenfarm zo leuk hebt gehad.
    Jammer dat het laatste adres bij de paarden zo tegen viel.
    Goede beslissing van jou dat je er weg bent gegaan.
    En ik hoorde dat je nu in New Zeeland zit en het daar geweldig naar je zin hebt.
    Geniet er van en ik lees wel hoe het verder verloopt


    Veel liefs
    Tante Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gosford

Lisan

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 19254

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 17 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: