Blackball - Reisverslag uit Blackball, Nieuw Zeeland van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Blackball - Reisverslag uit Blackball, Nieuw Zeeland van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Blackball

Blijf op de hoogte en volg Lisan

14 April 2013 | Nieuw Zeeland, Blackball

De volgende ochtend gingen we alweer vroeg op pad richting Blackball (een super klein en saai plaatsje). Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt voor een kodak momentje. Vooral de Pancake Rocks waren echt super mooi om te zien. Ik blijf het jammer vinden dat we niet echt super veel tijd hebben voor de meeste stops, want dat was echt een plekje waar ik we wat langer had willen kijken naar al dat water geweld! Op een ander plek zijn we nog opzoek gegaan naar greenstone (jade), een zeldzaam gesteente en waarvan ik geen idee had hoe het er precies uitzag.. Heel veel stenen op het strand hadden een groene kleur, maar wanneer ze opdroogde zagen ze er meer grijs uit dan groen... Niemand heeft dan ook greenstone gevonden helaas. Het was een lange dag in de bus en tegen etenstijd waren we eindelijk bij ons hostel Formerly The Blackball Hilton. Omdat ze daar niet echt een keuken voor ons hadden waar je kon koken was je een soort van verplicht om daar een maaltijd te bestellen. Dat heb ik dan ook gedaan, once again fish and chips, helaas was het niet echt geweldig eten.. Omdat er echt niks te doen valt in het dorpje was het die avond in het hostel een spelletjes/verkleedavond.. Wat eigenlijk niet echt mijn ding is, maar het was zeer gezellig en grappig om naar de fanatiekelingen te kijken. De volgende ochtend regende het echt heel erg hard en eigenlijk stond er een rondleiding op het programma (waar wij niks vanaf wisten en ook helemaal geen zin in hadden door de vele regen..). Dus ipv. de wandeling hebben we met zˋn alle in de gang zitten internetten omdat we eindelijk wifi hadden... Rond 11 uur zijn we op de bus gestapt om richting Franz Josef te rijden.

Fotoˋs Blackball