Wwoofing Hillcrest deel 2 - Reisverslag uit Cooma, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Wwoofing Hillcrest deel 2 - Reisverslag uit Cooma, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Wwoofing Hillcrest deel 2

Blijf op de hoogte en volg Lisan

27 Maart 2013 | Australië, Cooma

Vrijdagochtend (15 Maart) hebben we lekker uit kunnen slapen. Daar was ik ook echt aan toe na alle die drukke en lange dagen. Rond 11 uur zijn we naar het farmhouse gegaan om Ben te helpen De laatste paar schapen weg te brengen naar verschillende kuddes. Deze waren de afgelopen dagen uit de verschillende kuddes gehaald, omdat ze in de verkeerde kudde terrecht waren gekomen. Tussendoor hebben we wat gelunchd en daarna ben ik nog weer met Bella bezig geweest, terwijl Sam lekker aan de andere kant van het hek stond te eten. Het ging weer stukke beter dan de dag ervoor en ik kreeg steeds meer vertrouwen in haar. De rest van de dag hebben we rustig aangedaan.
De volgende dag hebben we bij ons onderkomen ongeveer 150 (mini)boompjes geplant! Daar zijn we `s ochtends mee bezig geweest, na de lunch ben ik samen met Jo weer naar Bella gegaan. Het ging zo goed dat ik genoeg vertrouwen had om op haar te klimmen en dat ging echt super goed! Ik hoefde maar de kleinste hulpen te geven en ze deed precies wat ik vroeg. Na een poosje heeft Jo ook nog even op haar gereden. Ook bij haar ging het super goed. Toen we klaar waren stond de rest al ongeduldig op ons te wachten om te gaan BBQen bij de rivier. Het was een uurtje rijden, maar het grootste gedeelte was op eigen terrein en dat van familie. Het pad was niet al te best en heel erg stijl!! Maar het was echt de moeite waard!! Het was echt prachtig daar en Ged vertelde me dat in een breed gedeelte van de rivier Platypussen (vogelbekdieren) leven. Ik ben een paar keer heel stilletjes wezen kijken, maar omdat ze zo schuw zijn heb ik ze helaas niet gezien... Ben heeft nog even gevist en trok binnen 15 minuten 2 regenboogforellen uit het water! Omdat het een beetje begon te spetteren en we niet vast wouden komen te zitten daar beneden (want als het hard regent kom je de berg niet meer op door alle modder) hebben we snel het (kangoeroe)vlees op de BBQ gegooid. Gelukkig zette de regen niet door en hebben we heerlijk relaxt kunnen eten. Toen het donkerder (en kouder) werd zijn we weer terug gegaan. Rond 8 uur half 9 werden we weer bij ons huisje gedropt en toen was het alweer pikke donker, maar heel erg helder zodat je de milljoenen sterren heel goed kon zien!! Ook was het heel erg koud (net als de nachten ervoor) en het huis had geen centrale verwarming!! Dus binnen was het net zo koud als buiten!! Ik sliep dan ook met 5 dekens op.. en nog had ik het soms koud.. De dag erna (zondag) hebben ik echt helemaal niks gedaan, we konden weer lekker uitslapen en daarna zijn we opgehaald om bij het farmhouse ` niks` te gaan doen. Uit eindelijk hebben Ik, Sterre, Ben en Monica bijna de hele middag spelletjes gespeeld en met name Cluedo!! Dit was echt heel gezellig, want Ben is een echte grappenmaker dus hebben we veel gelachen (zie de foute foto`s van hem in de shearingshed die hij van zichzelf gemaakt heeft, zonder dat wij het wisten)!!
Maandag ochtend was het te koud om te schilderen, dus hebben we nog een paar boompjes op een ander stukje land geplant. Ook zijn we wat hout gaan halen voor de openhaard. Onderweg naar het hout, wat nog steeds op hun land was maar op een deel waar wij nog niet geweest waren en wat er weer prachtig uitzag, kwamen we langs een zelf gebouwde zwijnenval. Want ook hier in Australie hebben de boeren last van wilde zwijnen (en herten)! Aan het einde van deze dag zijn we even op het terrein van de `buurman` (een paar km verderop) wezen kijken, dit terrein houdt Ged in de gaten omdat de man niet op het erf woont. Op het terrein van de buurman hebben leven heel veel wilde dieren, kangoeroes, waliby`s, herten en heel veel wombats!! Waar ik er graag eentje van in het wild wou zien.. En dat is gelukt!! Het was wel even zoeken omdat we eigenlijk nog te vroeg waren. We hebben maar 2 wombats, buiten de honderde holen die er zijn, gezien! Daarna hebben we voor de laatste keer samen gegeten en later op de avond hebben we afscheid al afscheid genomen van Jo en Jeremy (zij zouden er niet meer zijn de volgende ochtend) Daarna zijn we gaan slapen en weer vroeg opgestaan om onze bus naar Canberra en trein naar Sydney te halen. Het afscheid nemen viel ons echt zwaar, vooral toen de bus weg reed hadden we zoiets van we willen eigenlijk blijven!! We hebben het heel erg naar ons zin gehad in onze week daar!! We hadden echt geen betere familie kunnen treffen!


Foto`s zie vorige blog (deel 1)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cooma

Lisan

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 19255

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 17 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: