Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Lisan

25 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Op vrijdagochtend 8 Maart zijn we in de trein gestapt richting Melbourne!! Eerst waren we bij het verkeerde treinstation... Wisten wij veel dat er 2 treinstations in Adelaide zijn... Gelukkig vonden we snel een taxi die ons naar het andere station heeft gebracht en we waren gelukkig nog optijd! Anders hadden we tot maandag moeten wachten, want dan ging pas de volgende trein... Onderweg zagen we weer veel mooie dingen voorbij komen! Eenmaal op het station in Melbourne aangekomen hebben we eerst een treinticket geregeld om maandag naar het wwoof-adres bij Cooma (ligt onder Canberra, hoofdstad van Australie) te gaan. Daarna zijn we opzoek gegaan hoe we met het openbaar vervoer naar ons hostel konden komen.. Dit was nog een heel gedoe, we werden van de ene kant (beneden) naar de andere kant (boven, 3 trappen op) gestuurd. Dit waren we al snel zat na een hele dag reizen en daarom hebben we besloten om voor de 2x die dag een taxi te nemen. Toen we eindelijk bij ons hostel waren bleek deze van binnen er super mooi en chique uit te zien. We hadden dan ook hoge verwachtingen van onze kamer gekregen, alleen bleek deze een beetje tegen te vallen vergeleken met de rest van het hostel. Het was alleen een hokje met een bed, tafel, stoel, kledingrek en ventilator... We hadden dus niet veel ruimte, maar gelukkig was het plafon heel hoog en voelde het daardoor niet super klein aan. Deze avond hebben we wat gegeten bij Nando`s, een (pittig) piri-piri restaurant! Ik had eigenlijk geen zin in pittig eten, daarom had ik een kipsalade met herb saus besteld. Alleen vond ik het een beetje te flauw, dus voegde ik een paar druppels pittige saus toe... Alleen waren dit een paar druppels te veel! Hierdoor heb ik uiteindelijk alsnog pittig gegeten die avond.
De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, want we hadden maar 2 volle dagen in Melbourne!! Eerst zijn we naar de Botanic Gardens van Melbourne gelopen en hebben we daar rondgekeken. Daarna zijn we naar Alberts Park gelopen, maar het park was zo goed als afgesloten... Maar we zijn toch het park ingegaan (voor voetgangers en fietsers was het nog wel open) en we kwamen er achter dat we op het F1 terrein liepen!! Echt heel bizar, overal zag je de reclame borden al hangen, de tribunes al staan en de mergchandising tenten stonden al! Er waren nog veel mannen aan het werk om alles op tijd af te krijgen. Het was ook nog een heel gepuzzel om weer van het terrein af te komen... Maar het is gelukt en we zijn door gelopen richting het strand. Want we hadden om 5 uur bij LunaPark afgesproken om een van de Dutchies weer te zien. Daarna hebben we gezellig met z`n drieen gegeten bij een restaurantje aan St Kilda`s Pier. Na het eten zijn we nog even de zee ingelopen om af te koelen, want zelfs aan het einde van de dag was het nog super warm. Na te zijn afgekoeld zijn we de pier opgelopen om te kijken als we nog pinguins konden spotten! Deze leven in de rotsen van de pier en komen elke avond tijdens de schemering terug uit de zee om de nacht tussen de rotsen door te brengen. Eerst zagen we alleen kwallen en twee ratten die daar leven. Na ongeveer 1,5 uur kwam de eerste pinguin de zee uitwaggelen!! Dat was echt heel gaaf om te zien!! Een hele tijd later volgde er nog 2. Ook waren er inmiddels 2 vrijwilligers gekomen die alle toeristen wat over de pinguins vertelde en een paar pinguins lieten zien die nog tussen de rotsen zaten. Helaas was het te donker om foto`s te maken.. Na het pinguin spotten zijn we nog even wat gaan drinken met z`n drieen om de avond gezellig af te sluiten. Daarna zijn Sterre en ik terug gelopen naar ons hostel.
De volgende ochtend zijn we weer vroeg opgestaan met als doel naar het strand te gaan om een beetje te relaxen en te zonnen. Alleen werkte het weer helaas niet mee deze ochtend.. Het was heel erg bewolkt.. Daarom hebben we maar rustig aangedaan en zijn we later naar het Moomba Festival gelopen. Dit was vlak bij het centrum aan beide zijde van de Yarra River. Op de rivier was een wedstrijd waterskieen aan de gang en op het land was een muziek tent en carnaval (kermis). Er waren veel mensen naar het festival gekomen, vooral veel gezinnen met jonge kinderen. Na even te hebben geluisterd naar een afschuwelijk bandje wat aan het spelen was zijn we doorgelopen naar het centrum van de stad. Daar kwamen we nog lang een F1 kraampje, waar ik nog wat foldertjes speciaal voor Jelle heb gepakt;) Daarna zijn we even een straat ingelopen, maar daar waren we al snel klaar mee.. Daarna hebben we nog even in een kerkje gekeken die aan het plein stond. Daarna zijn we over het festivalterrein terug gelopen naar het hostel. `s avonds hebben we bij een gezellig restaurantje weer dicht bij het hostel gegeten. Alleen moesten we ons wel terug haasten, omdat ik afgesproken had om met het thuisfront te skypen! Want het was nog maar de vraag of we internet hebben op het wwoof adres waar we de volgende dag heen gaan...

Foto`s Melbourne