Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Lisan

23 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Eenmaal in Adelaide aangekomen zijn we opzoek gegaan naar ons hostel... We kwamen ergens halverwege in de straat aan en we wisten niet welke kant we op moesten... Het was daarna nog een hele zoek tocht om huisnummers te vinden op de gebouwen. Op de meeste gebouwen staan geen nummers en soms vind je 1 nummer maar hebben de gebouwen er naast geen nummers, echt heel erg frustrerend! Na uiteindelijk maar gegokt te hebben welke kant we op moesten bleek het nog een heel eind lopen te zijn. De meeste straten midden in een stad hier in Australie zijn echt super lang... Ons hostel was dan ook bijna aan het einde van de straat, ver van het echte centrum vandaan. Toen we precies om 12 uur aankwamen, was de receptie net gesloten. Alleen was de (aziatische) vrouw die de bali werkzaamheden deed nog wel (lijflijk)aanwezig... alleen was ze niet zo behulpzaam.. Ze wou ons niet meer inchecken omdat ze pauze had, maar de receptie zou pas om 2 uur weer open gaan en we hadden eigenlijk niet zoveel zin om daar 2uur te wachten... Maar ze wou ons echt niet helpen en ze wou ook niet zeggen wat het wachtwoord voor de gratis wifi was... Dat hebben we dus aan een andere hostelgast moeten vragen... Ook een aziaat, die niet goed engels kon (net als vele andere aziaten).. Helaas werkte de gratis wifi niet, maar er was gelukkig nog een ander netwerk beschikbaar die het wel deed. Dus we hebben gelukkig in de tussentijd onze mail kunnen checken en gekeken of er een bios in de buurt was. Toen we eindelijk konden inchecken en naar onze kamer konden viel deze een beetje tegen (sowieso viel het hele hostel tegen, het was vies vooral de keuken en het personeel was niet echt vriendelijk). De kamer had geen ventilator of airco en het was heel erg warm, ook had ik geen wifi bereik op de kamer (maar dat is wel vaker in een hostel). Ik had niet echt zin om iets te gaan doen die middag, daarom ben ik mijn blog maar gaan bijwerken. Helaas toen ik bijna klaar was dacht de tablet ˋik hou er mee opˋ ... Dus kon ik weer hele maar over nieuw beginnen en vond ik het daar allemaal nog minder leuk worden... Die avond zijn we naar de bios geweest, naar de film ˋ I give it a yearˋ. Wat echt een hele bizarre film bleek te zijn en een heel raar soort happy end te hebben... Na een beroerde nacht slaap moesten we de volgende morgen halsoverde kop naar een andere kamer verhuizen. We kregen ineerste instantie niet echt een duideijke uitleg (het wasdan ook het zelfde aziatische vrouwtje als gisteren).. Uit eindelijk bleek dat de andere kamer een ventilator had, maar je moet niet zien wat voor eentje.. Deze ventilator kon alleen maar op de laagste stand draaien.. dat hielp dus ook niet echt om de kamer af te koelen. De rest van de dag heb ik lekker rustig aangedaan en nog een blog geschreven. Sterre is nog even het centrum ingegaan.ˋs Middags hebben we een paar van onze roommates ontmoet, echt hele vreemde gasten.. Een dove/slechthorende man van in de 40 (denk ik), die mijn naam maarr niet kon verstaan en mij maar Linda noemde. En een vrouw van 40 die gelijk een hele preek gaf over franse mensen omdat die altijd meer bedden inpikken dan ze hebbne geboekt... ˋs Avonds zijn we met 2 andere (normale) kamergenoten uit Duitsland wezen eten in het centrum. Dit was heel gezellig, helaas hadden we geen puff en tijd meer om mee te gaan naar het festival, want we moesten nog onze tassen inpakken en we moesten de volgende dag alweer vroeg op.

Fotoˋs Adelaide