Kangaroo Island (KI) - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Kangaroo Island (KI) - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island (KI)

Blijf op de hoogte en volg Lisan

20 Maart 2013 | Australië, Kingscote

Ondanks dat we 2 wekkers hadden gezet hebben we ons toch nog verslapen... Gelukkig werden we net optijd wakker en hadden we nog 10 minuten om onze bus naar Kangaroo Island (KI) te halen. Na haastig alle spullen bij elkaar te hebben geraapt en te hebben uitgecheckt waren we net optijd bij het busstation!! Deze zat gelukkig om de hoek, anders was het niet gelukt... We waren allebei nog zo moe van de hele outback-tour dat we bijna de hele bustocht naar de ferry hebben geslapen. Wat best jammer was, want de omgeving waar we doorreden was echt super mooi!! Maar we konden onze ogen echt niet openhouden helaas... Op de ferry aangekomen hadden we allebei best wel honger gekregen, dus hadden we lekkere zoete donuts enzo gehaald. Net toen ik het gekocht had begon de ferry te varen... Het was bijna onmogelijk om weer terug op mijn plek te komen met de spullen in mijn hand. De zee was heel ruw die morgen en we werden allebei beroerd. Zolang ik naar buiten keek was het wel goed, maar als ik maar 1 seconde ergens anders na keek was het weer mis... Een van de medewerkers kwam even checken als alles wel goed ging met ons en zij adviseerde ons om naar buiten te gaan. Dit hebben we dan ook gedaan, het was wel een heel gedoe om daar te komen met al die golven!! Buiten was het inderdaad beter door de frisse lucht, maar de hele reis was niet echt plezierig.. We waren dan ook heel blij dat het maar 45 minuten duurde.. Op KI zijn we in een shuttlebus gestapt die ons naar het hostel in Kingscote zou brengen. Na een uur rijden waren we dan in Kingscote en daar kregen we van de buschauffeur nog een prive rondleiding door het plaatsje. Ook gaf hij aan dat op zaterdag de meeste winkels om 1 uur `s middags dicht gaan en dat ze op zondag ook niet open zijn. Omdat het al 12 uur was toen we arriveerde en we eigenlijk gelijk al besloten hadden om langer te blijven zijn we gelijk naar de sealink office gegaan om onze terugreis uit te stellen. Bij de office aangekomen zat de buschauffeur daar en die had de medewerker daar net over ons verteld... Kingscote is echt een heel klein vissersdorpje met ongeveer 4600 inwoners, dus iedereen kent elkaar. Omdat KI best een groot eiland is hebben we besloten om een dagtour te doen. Eigenlijk wouden we dit maandag gaan doen, maar als je een dag van te voren boekt krijg je veel korting. En aangezien de office dicht is op zondag zijn we toch maar zondag op dagtour gegaan. Na nog even naar de supermarkt te zijn geweest, ben ik rond 1 uur op bed gaan liggen om pas rond 6/7 uur weer wakker te worden.. Dat geeft wel aan hoe moe ik toen was, want normaal kan ik niet zo makkelijk overdag slapen!! `s avonds hebben lekker simpel eten gemaakt in het hostel en ben ik optijd weer naar bed gegaan. We hadden deze avond het hostel helemaal voor ons zelf wat echt heel lekker was na alles een hele week lang te delen met 20 andere mensen!
De volgende ochtend (zo 03-03) zouden we om 9.15 uur worden opgehaald, maar dit werd ongeveer 20 minuten later.. Eerst werden we met een kleinbusje naar het midden van het eiland gebracht, waar we ongeveer 45minuten later door de grootte tourbus werden opgehaald. De plaats waar we werden gedropd was een eucalyptus farm met een winkeltje waar ze heel veel producten met eucalyptusolie verkopen. Daar hebben we ook een kort filmpje gezien over hoe ze de eucalyptus verwerken. Daar heb ik lekker handcreme, emuolie (schijnt goed te werken als je exceem hebt. Er zijn nu onderzoeken aan de gang om wetenschappelijk te bewijzen dat het helpt bij de genezing van brandwonden!!) en lipbalsum. Toen we de grootte bus in stapte zagen we het franse koppel van de outback-tour zitten! Eerst zijn we naar Seal Bay Aquatic Reserve gereden. Daar zijn we met een gids het strand op gegaan om de zeeleeuwen van dichterbij te bekijken en foto`s te maken. Onze gids was heel enthousiast en vertelde veel over de seals. Zo gaan de seals 2 a 3 dagen aan eengesloten de zee in om te jagen en liggen ze dan 2 a 3 dagen uit te buiken op het strand. Daarna zijn we doorgereden naar Vivonne Bay, daar stond lekker een lunch buffet klaar voor ons. Na de lunch zijn we naar een soort koala sanctuary gereden. Daar hebben we zelf koala`s gespot in de eucalyptusbomen die daar staan. De meeste koala`s bewegen niet, omdat ze meerdendeel van de tijd high/stoned zijn van de eucalyptus. Ze zijn maar 4 uur wakker per dag en wij hadden het geluk om een actieve koala te zien!! En ze zijn nog best wel snel en lenig als ze wakker zijn (zo zien ze er totaal niet uit als ze slapen). Het was echt heel erg leuk om te zien hoe de koala naar boven klauwterde en van de ene naar de andere tak sprong. Vlak voordat we de bus weer in moesten zagen we ook een zeldzame walliby onder de bomen zitten. Daarna zijn we doorgereden naar de Remarkable Rocks. Deze rotsen zijn door alle weersinvloeden door de jaren heen gevormd tot bijzonder uitziende gesteentes. Helaas hadden we niet veel tijd om de lighthouse te bekijken, hier zijn we om heen gereden en hebben we op afstand foto`s van gemaakt. Want we moesten nog een andere seal populatie bekijken, dicht bij de lighthouse. Helaas was de batterij van de camera bijna leeg.. Maar het is nog gelukt om een paar mooie foto`s te maken! De laatste stop was bij het visitors centre van het Flinders Chase National Park. Onderweg vertelde de buschauffeur heel veel over KI, maar helaas was hij niet altijd even goed te verstaan.. Ook moesten we nog een noodstop maken omdat er een grootte hagedis op de weg zat!! Het duurde even voordat hij van de weg af liep... Die avond heb ik bijna de hele avond geskyped, want na een week outback was het de hoogste tijd om iedereen weer even te zien en te spreken!! De dagen daarna hebben we heerlijk rustig aangedaan, het was gelukkig heel mooi en lekker warm weer. We hebben lekker Kingscote verkend en we zijn naar de Pelican feeding geweest bij de pier. Daar worden de Pelicans elke dag om 5 uur gevoerd en wordt een praatje gehouden. Dit was echt heel grappig om te zien en we hebben hier naast de vele foto`s ook filmpjes van! Ook zijn we nog even in een winkeltje geweest waar de vrouw van de hosteleigenaar gebreide mutsen, sjaals en vesten verkoopt. Deze worden gemaakt van echte KI wol en gebreid door verschillende oude vrouwen die 1x per maand gezellig samen komen om naar elkaar creatisch te kijken. Ik heb daar een mooie gebreide muts gekocht!! zodat ik elke keer als ik het in NL draag weer denk aan het mooie KI. Woensdagochtend zijn we weer terug gegaan naar Adelaide. We waren een beetje nerveus voor de ferrytoch, maar gelukkig viel die heel erg mee! De zee was mooi rustig en vlak, alleen waren dit keer 2 vrachtwagens met vee aanboord en dat kon je goed ruiken..

Foto`s KI