Dag 6 outback-tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Dag 6 outback-tour - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Dag 6 outback-tour

Blijf op de hoogte en volg Lisan

17 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Na een korte nacht werd ik `s ochtends rond 7 uur gewekt door het gekrijs van de kaketoes en zag ik een prachtige sunrise vanuit mijn swag!! Het was heel erg koud deze ochtend... Na het ontbijt zijn we naar `Devil`s Peak` een hele hoge en stijle berg/rots in de buurt gereden. Toen de zon er eenmaal was werd het al gauw wat aangenamer van temperatuur. Het eerste gedeelte van de hike had ik mijn trui nog aan, maar voordat het stijle stuk begon ben ik deze maar gauw uitgedaan en in een boom langs het pad opgehangen. Op het pad lagen veel losse stenen en daarom was het niet een hele makkelijke klim. Onderweg zijn we dan ook een paar keer gestopt om even op adem te komen en van het uitzicht te genieten, want dat was echt adembenemend!! Het laatste stukje op de berg was lastig en stijl. Het was eigenlijk een grootte rots bovenop een berg. Het was echt een hele klim, maar het was zeker de moeite waard!! Bovenop kon je 360graden om je heen kijken en hebben we ook onze groepsfoto`s gemaakt. In totaal hebben we er ongeveer 2 uur overgedaan om naar boven en weer naar beneden te klauwteren. Bij terugkomst op de camping hebben we snel onze spullen bij elkaar gepakt en ingeladen, zodat we een beetje optijd in Adelaide zouden zijn. Halverwege hebben we nog een kleine/makkelijke hike van ongeveer een uur gedaan in Remarkeble National Park. Onderweg zagen we nog een kangoeroe rondhupsen en hadden we prachtig uitzicht over het Park en de zee!!. Bij terugkomst bij de bus had Tom heerlijk wat meloen voor ons klaar staan. Toen dat op was en iedereen na de wc was geweest zijn we weer op pad gegaan richting Adelaide. Het was ongeveer 7 uur toen we Adelaide binnen reden en het was super druk, wat heel ongewoon is voor Adelaide. Dit kwam door de drie festivals die gelijkertijd in de stad plaats vonden. Sterre en ik hebben ook heel veel moeite gehad om een hostel te vinden voor de vrijdagavond. Het hostel wat we uiteindelijk hebben gevonden was echt heel erg duur... Rond half 8 waren we dan eindelijk bij ons hostel, waar we ons lekker hebben gedouched en even onze mail hebben gecheckt. Het was ongeveer 10 uur voordat we eindelijk wat gingen eten, bij de mcdonnalds weliswaar omdat er niks meer open was, behalve allemaal aziatische tentjes... Maar in de mc kwamen we een paar tour genoten tegen die dus geen hostel gevonden hadden en zij sliepen deze nacht dus buiten op hun matjes... Op dat moment waren we zo blij dat we toch voor het dure hostel hadden gekozen! Uit eindelijk was het weer laat (zo`n 12 uur) voordat we in bed lagen en de volgende ochtend moesten we alweer vroeg op om onze bus naar Kangaroo Island te halen...

Foto`s dag 5 en 6 outback-tour

• 17 Maart 2013 - 09:59

As:

Haha war een drama dan een slaapplek als er feesten zijn hè! Wat leuk devil s peak heb je ook in Kaapstad! Kon je het ook helemaal beklimmen tot de top? Geniet ervan! Xx