Dag 4 outback-tour - Reisverslag uit Yulara, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Dag 4 outback-tour - Reisverslag uit Yulara, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Dag 4 outback-tour

Blijf op de hoogte en volg Lisan

10 Maart 2013 | Australië, Yulara

Deze woensdagochtend begon net als de vorige dagen ook weer zeer vroeg. Het enige verschil met de dagen ervoor was dat het heel erg hard regende toen we wakker werden, maar dan ook echt heel hard!! Het leek echt verdacht veel op het weer in NL... en het was ook nog eens behoorlijk afgekoeld naar zoˋn 18 graden, wat erg koud is in de outback!! Heel veel mensen uit de groep waren voorbereid op regen, alleen ik en de andere dutchies niet... Wij hadden geen regenjas of paraplu bij ons en hebben maar geimproviseerd en onze bikini en kleren aangetrokken waarvan het niet uitmaakte als ze nat werden. Toen we wakker werden hadden we helemaal geen zin om ˋthe basewalkˋ om the Uluru te doen in de regen. Maar we zijn blij dat we het toch hebben gedaan, want het was een hele bijzondere ervaring aangezien het maar 7 dagen per jaar regent bij the Uluru!! Door de vele regen waren er zelfs watervallen ontstaan die met veel lawaai van de rots afrolde!! Zelfs Tom had dit fenomeen nog maar 1x eerder op tour meegemaakt!! Dat geeft wel weer aan hoeveel geluk we eigenlijk hebben gehad.. Iedereen die we na deze ervaring spraken was echt heel erg jalours op ons. Uit eindelijk hebben we de halve basewalk (via het mooiste gedeelte volgens Tom) in een uur en 7 minuten gelopen. Onderweg kwamen we de ene na de andere waterval tegen, wat heel veel mooie plaatjes heeft opgeleverd!! Om een beetje warm te blijven hebben we flink doorgelopen en af en toe gehuppeld/gerend, want als je te lang stil stond was het toch wel koud! Gelukkig stonnd Tom aan de andere kant van the Uluru al op ons te wachten met de bus. Toen zagen we dat het eigenlijk wel mee viel hoe nat we waren, gelukkig waren we niet helemaal doorweekt. Toen iedereen erweer was, want ja the dutchies waren natuurlijk weer als eerste (net als met de meeste hikeˋs) zijn we nog voor een laatste keer om the Uluru heen gereden. Daarna zijn we snel weer naar de camping gegaan om te douchen en gauw even wat te eten om vervolgens weer in de bus te stappen richting Cooper Pedy (THE Opal City of Australia)!! Onderweg heb ik heel veel wildlife gezien, zoals wilde emuˋs, camels, een super grootte roofvogel die op de weg zat bij een doodgereden kangoeroe!! en natuurlijk ook genoeg levende kangoeroeˋs die door het natte weer naar de highway trokken. Tom heeft een paar keer flink moeten remmen en toeteren om ze weer van de weg af te krijgen. Ook waren er een paar koeien die vlak voor een vrachtwagen (waar wij achter reden) gingen oversteken.. Gelukkig had de vrachtwagen goede remmen, zodat een ongeluk voorkomen werd! Halverwege onze reis hield het langzaam aan op met regenen en werd de lucht weer blauw. Toen we de grens over gingen en in South Australia kwamen viel er echt steeds minder te zien langs de weg!! Tom maakte er nog een paar keer een grapje over door te zeggen dat we snel onze camera moesten pakken en naar rechts moesten kijken.. en dan vroeg hij doodleuk wat zie je?? inderdaad NIKS!! Want er was echt letterlijk niks te zien.. Ergens onderweg zijn we nog even gestopt om naar een dingofench te kijken, de langste van heel Australie (zoˋn 5000km) die met de hand is gemaakt! Hoe dichter we bij Cooper Pedy kwamen des te meer zandheuvels (Opal mijnen) er in beeld kwamen. Na een korte stop bij onze ondergrondse slaapverblijven (ja we sliepen in een grot!!) zijn we gelijk doorgereden na het dorp om daar wat drank in te slaan voor die avond om een feestje te bouwen en de pizzaˋs op te halen. Deze avond was er ook nog een andere Groovy Grape groep die op dezelfde plek verbleven. Het was een gezellig avond en het duurde dan ook even voordat we op bed lagen. Het was uit eindelijk 3 uur voordat iedereen goed en wel in zijn bedje lag...

Fotoˋs dag 3 en 4