Dag 3 outback-tour - Reisverslag uit Yulara, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Dag 3 outback-tour - Reisverslag uit Yulara, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Dag 3 outback-tour

Blijf op de hoogte en volg Lisan

09 Maart 2013 | Australië, Yulara

Ook deze ochtend zijn we om half 5 opgestaan, maar dit keer om de Uluru by sunrise te bekijken!!! De voorspelde regen was gelukkig niet gekomen. Al was het wel nog bewolkt, we hebben echt een super mooie sunrise gezien. De lucht was echt prachtig gekleurd, alleen de hebben we de zon niet gezien door alle wolken, maar dat kon de pret niet drukken. Daarna zijn we echt als een gek met de hele groep naar de bus gelopen/gerend om maar als eerst bij de wcˋs aan te komen!! Aangezien wij niet de enige groep waren en niet van plan waren om op iedereen te wachten was dit de enige oplossing.. Maar het is ons gelukt om als eerste daar te zijn en daarom ook als een van de eerste bij Kata Tjuta (the Olgaˋs) aan te komen. Hierdoor hebben we nog een paar kangoeroeˋs van vrij dichtbij kunnen zien!! En heeft Tom in alle rust nog wat dingen kunnen uitleggen/vertellen. Daarna zijn we aan de hike langs/over Kata Tjuta begonnen. Ongeveer halverwege kwam echt een hele stijle berg!! Maar het is gelukt om boven te komen, zonder naar beneden te glijden...Bovenop hebben we nog een paar mooie (Dutchie groeps)fotoˋs gemaakt en zijn we toen iedereen even had uitgerust weer aan de stijle afdaling begonnen. Iedereen liep echt heel voorzichtig naar beneden, behalve Tom, die trok af en toe even een sprintje!! Na ongeveer een hike van 3 uur waren we weer terug bij de bus en zijn we weer terug naar de camping gereden om daar te lunchen. ˋs Middags hebben we een bezoekje gebracht aan het Aboriganal Culture Centre dat vlak naast de Uluru ligt. Daarna zijn we, na eerst een rondje om de Uluru te hebben gereden, bij de Uluru gestopt zodat Tom nog veel meer over de Aboriganal culture kon vertellen. (Helaas weet ik deze verhalen nu niet meer uit mijn hoofd, maar ik heb ze wel opgeschreven;)) Het begon halverwege zijn verhaal een beetje te regen en daarom zijn we in een soort halve grot/inham in de Uluru gaan zitten. Daar heeft Tom d.m.v. een paar tekeningen in het zand verschillende aboriganal mythes over geesten/voorvaderen uitgelegd. Omdat Tom zoveel weet en goed kan vertellen zie je die verhalen ook helemaal in beelden voor je!! De rest van de dag is de regen ook niet meer echt opgehouden, ˋsavond/sˋnachts is het eigenlijk alleen nog maar harder gaan regen. Ook deze nacht hebben we daarom in de laundryroom doorgebracht!! Alleen nu wel met wat meer personen dan de nacht ervoor, i.p.v. 6 waren het er 9. De andere helft van de groep heeft onder een afdak en zeil geslapen... Ik was zo blij dat ik binnen kon slapen(A)!!