Groovy Grape Outback-Tour Rock2Water dag 1 - Reisverslag uit Yulara, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Groovy Grape Outback-Tour Rock2Water dag 1 - Reisverslag uit Yulara, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Groovy Grape Outback-Tour Rock2Water dag 1

Blijf op de hoogte en volg Lisan

07 Maart 2013 | Australië, Yulara

Zondag 24 februari was het dan zover, de dag dat onze outback tour zou beginnen!! Rond 6:45uur zijn we opgehaald door onze tourguide Tom. Nadat iedereen in de bus zat en we een stop hadden gemaakt om 1,5L waterflessen te kopen begon Tom wat dingen uit te leggen. Ook vertelde hij een scary-story over genoeg water drinken in de outback en uitdroging. Nadat verhaal wist je dat je waterfles je beste vriend werd deze tour! Onze groep bestond uit 18 (Europese) mensen en 1 Australische tourguide. Naast Sterre en mij waren er nog 2 andere dutchies. Ook was er een bij meisje die half NLˋer en half Zwitsers is. Zij was samen met haar Zwitserse vriendin. Verder was er nog een jongen uit Denemarken, een man (32) uit UK, een koppel (+/- 50) uit Frankrijk, 2 Italiaanse meiden (30), 1 meisje (25) uit Oekraine en 5 duitse meiden tussen de 18 en 20.
Onze eerste stop was bij een prachtige gorge in de West MacDonnell Ranges. Daar hebben we Black-footed Rock-wallabyˋs gezien, die leven daar op de rotsen in de kloof. Ook was er een heel mooi, maar super koud en helder watertje. Daar vertelde Tom hoe the Ranges miljoenen jaren geleden zijn ontstaan en in de loop van de eeuwen zijn veranderd. Je kon bij het water heel erg goed de verschillende lagen gesteentes zien, welke zijn gekanteld in een hoek van ongeveer 45 graden.
Na de stop zijn we doorgereden naar een camelfarm. Onderweg hebben we een voorstelrondje gedaan en we waren net klaar toen we bij de camelfarm arriveerde. Daar kon je als je wou nog even een rondje in de paddock op een camel (dromedaris) maken. De volgende stop was voor de lunch, daar kwamen we er achter dat Tom heel veel (verse) producten heeft ingeslagen voor de tour. Na de lunch zijn we doorgereden naar onze kampeerplek Kings Creek Station. Onderweg hebben we nog 3 korte stops gemaakt, de eerste was om hout te verzamelen voor het kampvuur, de tweede was om larven (the witchetty grub) te zoeken die de aboriganals graag eten. De larven leven in de wortels van een bepaalde struik/boom en schijnen een nootachtige smaak te hebben. Tom heeft 4 larven weten te vinden, maar ik heb er toch maar geen een geprobeerd aangezien ik niet zoˋn fan ben van levend voedsel... Ook had Tom een soort lemoen gevonden die heel lekker rook, maar super bitter smaakte (deze heb ik wel geproefd!). Het viel me onderweg op dat er veel meer struiken/bomen in de outback leven dan ik had verwacht, wat namelijk 1 grote kale/rode bedoeling was... En alle verhalen kloppen gewoon, er is bijna geen auto/mens te bekennen als je daar rijdt!! Dat vond ik echt heel bijzonder om zelf mee te maken, dat je midden op de weg kan staan zonder dat je onderste boven wordt gereden. En als er dan een auto aankomt kun je deze al op kilometers afstand zien (en horen) als er geen bergje voorstaat. Onze laatste stop was vlak voor de kampeerplek, zodat we nog even fotoˋs konden maken van the Ranges waar Kings Canyon onderdeel van uitmaakt. Bij het instappen in de bus begon het een beetje te regenen... Ja zelfs in de outback kan het regenen (soms)!! Gelukkig zetten het niet echt door en konden we nog even zwemmen om af te koelen. Maar toen we een tijdje in het water lagen begon het weer te regen en in de verte te onweren... Toen het begon te rommelen ben ik er toch maar uitgegaan, dat voelde niet meer zo veilig en het werd ook nog eens koud! Toen iedereen weer aangekleed was zijn begonnen met het voorbereiden van ons dinner. We waren blij verrast dat onze tourguide ook een uitstekende kok bleek te zijn en die avond hebben we heerlijk mie gegeten met heel veel verschillendegroentes en gehakt.
Na het eten zijn we opzoek gegaan naar onze tenten voor de nacht. Aangezien de weersvoorspelling voor die nacht ˋregenˋ was mochten we in tenten met bedden slapen i.p.v. onze swags. Na wat speurwerk in het donker naar de juiste tenten, hadden we ze gevonden. Alleen kwamen we er achter dat er voor elke tent wel duizende mieren woonde en die waren niet zo blij met ons, want ze konden gemeen bijten!! Gelukkig was onze tent mier vrij en heb ik nog best redelijk kunnen slapen, al was het wel heel erg warm...

• 07 Maart 2013 - 11:53

Tineke Koopman:

Hallo Lisan,

Als ik alles zo lees dan lijkt het wel of je al een jaar weg bent, zoveel heb je al gezien.
    En wat een mooie kamers hebben jullie, mooi ruim, heerlijke tuinen en zwembaden.
    Ook weer fantastiche foto's vooral die met die prachtige bloemen en landschappen.
    Als ik alles zo lees en zie zou ik daar ook willen zijn.
    Nog even samen geniet daar van.

Groetjes
    Tante Tineke

• 07 Maart 2013 - 19:24

Astrid Bouwmeester:

hoi lies!
    het ziet er weer heerlijk uit, en je ziet er zelf ook lekker relaxed uit.

geniet ervan meid