The Blue Mountains and Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu The Blue Mountains and Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains and Bondi Beach

Blijf op de hoogte en volg Lisan

24 Januari 2013 | Australië, Sydney

Nog even gauw een verslagje over vandaag en gisteren voor ik ga slapen. Gisteren zijn we per trein richting het prachtige National Park The Blue Mountains gegaan. Tijdens de kleine 2 uur duurende reis hebben wij onze ogen uitgekeken. Het was echt een plaatje toen wij de bergen in reden. Helaas werd het dichter bij onze plaats van bestemming Katoomba steeds bewolkter. Ook was het een stuk kouder en waren we vergeten om een vest mee te nemen... Dus de eerste de beste zaak waar ze truien verkochten zijn we ingegaan en hebben we een lekkere warme trui gekocht. Ook hebben we daar gelijk gevraagd waar we heen moesten. We kregen de routebeschrijving naar het informatiecenter waar wij onze wandelroute konden uitstippen. Bij het info center was een uitkijk punt door de vallei, maar door alle mist konden we niet ver kijken en zijn we maar snel begonnen aan onze toch van 4 uur. De afdaling begon gelijk al pittig via de Gaint (Steep) Stairway zijn we het woud ingegaan. Onderweg hebben we veel vogels gehoord, vooral de kaketoes kwamen overal boven uit met hun gekrijs. Ook kwamen we een soort roadrunner vogels tegen die we maar niet op de foto kregen. Gelukkig klaarde het weer gedurende onze wandeling op, zodat we nog mooie uitzicht fotoᷰs konden maken. Aan het einde van onze wandeling in de vallei tussen alle hoge bomen kwamen we een waterval tegen. Hierlangs zijn we weer via een stijlpad naar boven geklauwterd. Wat waren we nu blij dat het deze dag niet al te warm was!! Wat een work-out hebben wij gehad zeg, pfff. Boven aangekomen bleek dat we nog een stukje verder moesten om naar de wc te kunnen. Zelf op dat stukje ging het heuveltje op en af. Gelukkig was er bij de wc ook een veldje, waar even wat gegeten en gedronken hebben. Hierna hebben we onze tocht richting het treinstation van Leura vervolgd. Gelukkig kwam de treinsnel want na 5 uur wandelen waren we het wel een beetje zat. Maar het was minder vermoeiend dan de hele dag door de stad lopen.. Na 2 uurtje in de trein te zitten was ik ook weer helemaal bijgekomen.
Vandaag had ik gelukkig geen spierpijn van onze tocht, maar Sterre helaas wel. We hebben dan ook rustig aangedaan en zijn lekker naar Bondi Beach gegaan om een beetje bij te kleuren. De temperatuur was heerlijk, dat kwam ook voornamelijk door de harde wind die woei. Hierdoor zijn we beiden ook een beetje rood i.p.v. bruin.... Het zeewater was wel een beetje koud. We hebben dan ook niet in de zee gezwommen, maar zijn later bij ons hostel nog even het zwembad ingedoken.
Morgen reizen we al vroeg (half 8 trein) door naar Byron Bay om daar om half 9 s avonds aan te komen. Ik ben echt benieuwd wat ons daar te wachten staat... Die verhalen horen jullie hopelijk snel, we weten alleen niet als we in ons hostel daar of op ons wwoof adres internet hebben...
De fotoᷰs van mijn vorige reis verslag staan nu onder in het verslag. De fotos van de Blue Mountains komen hopelijk over een paar uur. Ik hoop dat ik ze nog kan toevoegen voor we vertrekken en anders weet ik niet wanneer ik ze er op zet;)

fotoᷰs van the Blue Mountains en Bondi Beach

donderdag https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/SydneyDag4Woensdag23012013?authkey=Gv1sRgCIC884PlpZ7i5AE

vrijdag https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/SydneyDag5Donderdag25012013?authkey=Gv1sRgCImf6cnv2Yen5gE



  • 24 Januari 2013 - 15:01

    Sandra Roseboom:

    Hey Zus,

    Wat een leuke verhalen allemaal, en de foto's zijn ook mooi.
    Ik ben blij dat je het leuk hebt op reis. Zo te lezen heb je al veel gezien en gedaan.
    Fijne reis naar Byron Bay. Ik kijk uit naar je volgende verslagen!
    Veel plezier daar!

    Groetjes Sandra

  • 24 Januari 2013 - 18:49

    Linda:

    Hoi Lisan,

    Ziet er weer heerlijk uit dat strand. Ik mis alleen nog foto's van jullie zelf!!!
    Heb je nog kangoeroes gezien in the blue mountains?
    Ik vind het erg leuk om jouw reis te volgen. Ben ik zelf ook weer een beetje terug...
    Succes met de treinreis en tot snel!!!
    Kus Linda

  • 24 Januari 2013 - 20:16

    Lisan Roseboom:

    Hai allemaal, heel erg bedankt voor jullie leuke en lieve reacties. Ik vind het hartstikke leuk en het doet mij goed om te weten dat iedereen mij volgt op mijn grote reis door Australie. We hebben helaas geen kangoeroes gezien in de blue mountains Linda en we hebben nog lang genoeg de tjd om fotoᷰs van onszelf te maken;) Tussen de fotoᷰs van de blue mountains staan er wel al een paar. De link staat inmiddels weer in het verslag. Ik ga nu gauw me verder klaarmaken voor de treinreis.
    Liefs Lisan

  • 26 Januari 2013 - 10:55

    Astrid Bouwmeester:

    hoi meid!! leuke verhalen!! leuk da tje zoveel typt, dan reizen we met je mee!

    groetjes ook van moeders!

  • 26 Januari 2013 - 13:24

    De Haantjes:

    Hoi dames mooie verhalen we kijken iedere keer even mee
    Groeten vanuit Wapenveld
    Gert en Reina en kids en oma de haan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisan

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 19242

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 17 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: