The Ultimate Sydney Experience - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu The Ultimate Sydney Experience - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

The Ultimate Sydney Experience

Blijf op de hoogte en volg Lisan

22 Januari 2013 | Australië, Sydney

Na het Ophra House en de Botanic Gardens hebben we een andere toeristische trekpleister van Sydney bezocht, genaamd Darling Harbour. Daar zijn verschillende attracties te vinden zoals Wild Life Sydney Zoo, Madame Tussauds Sydney en Sea Life Sydney Aquarium. In een van de boekjes over Sydney hebben we een aanbieding gevonden. Voor een gereduceerde prijs kun je dan naar deze attracties en de Sydney Tower Eye, waar je ook nog een tour kreeg op het buitendek (op 268m).
Voordat we in de toren naar boven gingen kregen we eerst een 4d rondvlucht door Sydney te zien. Daarbij werd ook het nodige water gespetterd, rook geblazen en zeepbelletjes geblazen om het nog echter te laten lijken. Daarna gingen we met een super snelle lift naar boven om van het uitzicht te genieten. Al snel werden wij geroepen om ons te melden bij de infobalie. Daar moesten wij eerst formulieren invullen en een alcoholblaastest onder gaan voordat we in mooie blauwe pakjes mee naar buiten mochten. Nadat we waren vast gemaakt aan een veiligheidsrail heeft onze gids Dani in 45 min tijd veel vertelt over het uitzicht. Helaas was het erg bewolkt en konden we de Blue Mountains amper zien. Terug in de observatieruimte zijn we nog een rondje gelopen om wat fotoᷰs te maken en alles nog eens rustig te bekijken. Ook heb ik geprobeerd om de wijk waar ons hostel zich bevind te localiseren. Omdat het een eindje weg ligt van het centrum (ong. 30min met ov) en het heel grijs was, is dit helaas niet gelukt.
Na de tower zijn we de Zoo ingegaan en hebben we al het Wild Life van Australie bewonderd, o.a. de koalaᷰs, kangeroes/walibies en verschillende vogel- en vlindersoorten. We hebben nog even naar de kangeroes/walibies zitten kijken, sommige waren druk bezig om zichzelf helemaal schoon te poetsen.
De volgende dag zijn we tussen de middag weer richting het centrum gegaan. Eerst hebben we even geshopd. Daarna zijn we weer doorgegaan met The Ultimate Sydney Experience en hebben we het aquarium bezocht. Hier hebben we veel zeediersoorten gezien die in Australie voorkomen. Bij de pinguins kwam een verzorgster een praatje houden, daar hebben we nog even na geluisterd. Zo vertelde ze dat de pinguins in de rui zijn op dit moment. In deze periode gaat alles een beetje anders dan normaal. Normaal eten pinguins eenderde van hun lichaamsgewicht, maar in de rui is dat 3x zoveel. Soms zoveel dat alle visjes niet eens in hun maag passen en er soms dus nog een staartje uit hun bek steekt. Omdat ze zoveel eten zwemmen ze vrij wel niet in deze periode. Wij hadden geluk dat er toch een paar in het water lagen. Ook bij de dugongs was er een verzorgster om iets te vertellen over deze bijzonder zeldzame dieren. Het blijkt dat er maar 6 dugongs in gevangenschap leven, waarvan er dus 2 in Sydney. Dugongs kunnen heel oud worden, tot wel 70 jaar!! Verder hebben we nog haaien, vissen en krabben gezien. Verder hebben we daarna nog snel een rondje door Madame Tussauds gemaakt om toch nog even met een paar bekende mensen op de foto te gaan.
Na 3 dagen wandelen begin je je voeten wel te voelen. Daarom hebben we om onze voeten even rust te geven lekker in de stad een hamburger gegeten bij Grillᷰd. Ik hoop dat een avond en nachtje rust mijn voeten goed doen, want morgen gaan we naar de Blue Mountains om daar in de prachtige natuur te wandelen.

fotos volgen snel!!

Hier zijn ze dan eindelijk de fotoᷰs!!!

maandag https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/SydneyDag2Maandag21012013?authkey=Gv1sRgCN_mubqCmsL_xAE

dinsdag https://picasaweb.google.com/109558661035575212008/SydneyDag3Dinsdag22012013?authkey=Gv1sRgCNi0srTDhLep5wE

• 22 Januari 2013 - 14:37

Jelle:

Weer druk geweest schat! Erg leuk om t te lezen allemaal!
    Dikke kus!

• 23 Januari 2013 - 13:36

Tineke Koopan:

Hallo Lisan,

Fijn dat je goed aan gekomen bent en dat alles goed verlopen is.
    Uit je verslagen kan ik merken dat je het leuk hebt en al veel dingen hebt gezien.
    Vervelend dat je voeten zo zeer doen, warm en veel lopen dat ben je hier niet gewend.
    Neem in de avond maar een koud voeten badje en leg in bed maar een kussen onder je voeten
    misschien helpt dat een beetje.
    Het was 46 graen oe warm is het daar nu?
    Ik kijk uit naar de verdere verslagen en foto's.

veel liefs
    tante Tineke

• 26 Januari 2013 - 11:22

Astrid Bouwmeester:

lies....ik denk dat ik liever kies voor jouw warmte...dan deze kou!!! ;-)! haha...voeten omhoog ook in de bus en trein zoveel mogelijk helpt een hoop!! liefs