Byron Bay II - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Byron Bay II - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Byron Bay II

Blijf op de hoogte en volg Lisan

03 Februari 2013 | Australië, Byron Bay

Woensdagmiddag zijn we i.p.v. met de bus terug naar de farm te gaan lopend gegaan. We dachten dat we er ongeveer 1 uur over zouden doen, maar het is uit eindelijk 1uur en 3 kwartier geworden... En mijn voeten deden daarna ook flink zeer. Gelukkig hoefden we niks meer te doen toen we terug waren behalve koken. Wat daar toch een hele opgave is omdat we maar 1 kookplaatje hadden... Donderdag hebben we eerst weer wat dingen in de cottage moeten schoonmaken, voordat de nieuwe bewoners kwamen. sMiddags heeft Ian ons meegenomen naar een soort kinderboerderij/infocenter over macadamiabomen. Wij dachten dat hij ons mee naar een productiebedrijf zou nemen waar de macadamianoten worden verwerkt, dus we waren zeer verbaast toen we bij dat toeristische ding aankwamen. Na wat rond te hebben gekeken heeft hij ons getrakteerd op een macadamia ijsje met stukjes macadamia. Het lijken net grote hazelnoten, maar de smaak is toch iets anders. Vrijdagavond zou Ian ons naar de bushalte in Byron Bay brengen, want de lokale bussen daar rijden maar tot 6uur s avonds en de bus naar brisbane vertrok pas om half 9. Alleen toen we rond 11uur s ochtends bij de halte stonden op weg naar Byron Bay om de laatste dingen te regelen kregen we een smsje dat hij pech had met de auto en ons dus niet weg kon brengen... Dus moesten we optijd een bus terug hebben zodat we de laatste bus naar Byron Bay sowieso konden halen. Alleen wouden we ook nog ff bij het lighthouse van Byron Bay kijken en dat was nog wel een eindje (heuvel op en af) lopen. Het was ongeveer kwart over 1 toen we boven waren toen we nog eens goed naar de lokale bustijden keken en er achter kwamen dat we verkeerd gekeken hadden.... i.p.v. half 4 ging de bus half 5 en als we die zouden pakken waren we niet optijd voor de laatste bus naar Byron Bay. Daarom moesten we een bus eerder nemen, die van 2.45 en die ging over een uur al en het was zeker 45/60 minuten terug lopen in de hitte. Maar gelukkig is het gelukt en waren we op tijd om de bus te halen. Op de farm hebben we snel onze tas gepakt en zijn we weer naar de bushalte gelopen. Toen we daar bijna waren kwam een schoolbus langs waar we gratis een eindje met mee konden rijden. Eenmaal in Byron Bay aangekomen zijn we bij het restaurant tegenover de bushalte gaan zitten om wat te eten en te wachten op onze bus. Na twee uurtje rijden en maar een uur in tijd te zijn vooruit te gaan arriveerde we in Brisbane. Helaas heb ik geen tijd meer nu om daar over te schrijven want we moeten de trein halen naar Hervey Bay. Dus dat verhaal komt morgen hopelijk.

Fotoᷰs Byron Bay: