Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisan Roseboom - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Lisan

06 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Vrijdagavond (01-02) zijn we savonds rond half 10 in Brisbane gearriveerd. Vanaf het busstation zijn we lopen naar ons hostel gegaan. Wat ons opviel onderweg was dat er heel veel kerkjes midden in de stad naast super moderne kantoorpanden stonden. Wat er echt heel bizar uit zag. Het hostel lag in een rustige buurt, maar de andere hostelbewoners waren niet zo rustig... Dus ik heb de oordopjes maar weer tevoorschijn getoverd om toch nog een beetje te kunnen slapen. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en op ons gemak de was gedaan (wat we bij Ian op de boerderij niet aandrufde..) s middags zijn we op pad gegaan om Brisbane te verkennen. We kwamen weer langs de kerkjes en kantoorpanden, welke er overdag nog bizarder uitzien, toen we naar RomaPark liepen. Dit is echt een oase midden in de stad met allemaal leuke zit plekjes en mooie dingen om te zien. Daar kwamen we ook enkele in het wild levende hagedissen en een grote leguaan tegen!! En dat gewoon langs het pad waar we liepen... Toen we waren uitgekeken in het park zijn we opzoek gegaan naar het centrum van Brisbane. Dat vonden wij beiden niet zo bijzonder, maar gelukkig kwamen we een ˋcinemaˋ tegen en na even te hebben gekeken wat ze draaiden hebben we besloten om later die avond naar de film te gaan. Zo hadden we nog even tijd om boodschappen te doen en langs het hostel te gaan. Voordat de film begon hebben we eerst bij de Hungry Jacks een hamburger en wat frietjes gegeten. De film die we hebben gekeken heet ˋSilver liningsˋ en ging wat anders dan wij ons hadden voorgesteld, maar het was wel super leuke film. Toen we terug liepen naar het hostel kwamen we langs een boom waar super grote vleermuizen!!
De volgende dag zijn we naar AustraliaZoo gegaan. Het duurde even voordat we er waren... Eerst moesten we een uur wachten op de eerst volgende trein, toen bleek dat ze met het spoor bezig waren en we een gedeelte met een bus moesten. Al met al hebben we er 3 uur over gedaan om er te komen. Maar het was welde moeite waard. Het was vrij rustig in het park en het is heel groot. Dus je had bijna geen last van de andere mensen en je kon alles goed zien. Wat het meest bijzondere was wat we daar hebben gedaan zijn de kangoeroes aaien!! Hun vacht lijkt zo ruw maar voelt echt super zacht aan. Alle kangoeroes bleven ook zo rustig liggen, sommige aten al liggend hun brokjes op die ze voorgeschoteld kregen van andere bezoekers. Niet echt ˋnatuurlijkˋ gedrag van een kangoeroe, maar wel super leuk om eindelijk eens eentje van dichtbij te zien en aan te mogen raken. Verder hadden ze in de Zoo van Steve Irwin natuurlijk heel veel krokodillen, slangen en andere reptielen. Ook daar liepen enkele hagedissen/leguanen los in het park rond. En naast deze dieren waren er ook genoeg koalas die al slapend in de bomen rond hingen. Helaas wisten we niet precies hoelaat onze bus terug ging, zodat we veelste vroeg bij de halte zaten. Gelukkig kwam er deze keer een rechtstreekse bus naar Brisbane en duurde de terugreis maar 1 uur. Deze avond hebben we heerlijk gegeten bij de italiaanse keten ˋvapianoˋ. Op de terugweg naar het hostel is het ons gelukt om de vleermuizen op de foto te krijgen, alleen is helaas niet goed te zien hoe groot ze nou echt zijn. Wij schatten ongeveer 40-50cm wanneer ze hun vleugels hebben uitgeslagen en dat hun lijf wel 20cm lang is!! Maandagochtend zijn we al weer vroeg opgestaan om naar onze volgende locatie genaamd ˋHervey Bayˋ te reizen om daar het prachtige ˋFraser Islandˋ te gaan bezoeken.

Fotoˋs van Brisbane